Ljetne trudnoće

 

Trudnoća je stanje koje u potpunosti mijenja ženski organizam te ga priprema za novu ulogu. Trudnoća nije bolest! Takve promjene mogu se kod različitih žena manifestirati na različite načine, različitim intenzitetima. Neke žene tijekom trudnoće gotovo da i ne iskuse nikakve simptome, ili je njihova pojava ograničena na prvo tromjesečje. S druge strane, neke žene jačina simptoma izrazito ometa u svakodnevnom životu, te moraju poduzimati dodatne mjere kako bi se prilagodile situaciji.

 

Trudnički simptomi ovise o brojnim faktorima, dobi majke, njenoj konstituciji, prehrambenim navikama, ali u značajnoj mjeri ovise i o njenoj okolini, klimi, vlažnosti zraka, izloženosti suncu … Primjerice, trudnoća u različitim godišnjim dobima može uzrokovati potpuno različite trudničke simptome.

 

Prema statističkim podacima, velik broj djece rađa se u ljetnim mjesecima ( lipanj, srpanj, kolovoz, rujan ), više nego u ostalim mjesecima godine, što nam govori da je velik broj žena u visokom stupnju trudnoće tijekom tih ljetnih mjeseci. Ljeto samo po sebi može biti izazovno i općoj populaciji, a kamoli trudnici u bilo kojem stupnju trudnoće. Povrh toga što je izrazito vruće, kod trudnica se u prvom tromjesečju izlučuje progesteron koji dodatno podiže temperaturu tijela, dodatno im otežavajući tijek trudnoće.

 

Nadalje, trudnice tijekom ljeta mogu znatno brže dehidrirati i time ugroziti svoje zdravlje te je stoga izrazito važno poduzimati adekvatne mjere kako bi se zaštitile.

 

Postoji nekoliko načina kako si olakšati ljetnu trudnoću:

 

  • izbjegavati direktnu izloženost suncu (između 12 i 16 sati)
  • piti 8-10 čaša vode dnevno
  • izbjegavati šećerna i gazirana pića
  • nositi laganu, široku, svjetlu odjeću od prirodnih materijala
  • koristiti sprej-bočicu s vodom kako bi se ohladili
  • prilagoditi tjelesne aktivnosti, preporuča se plivanje
  • koristiti losione s visokim UV zaštitnim faktorom
  • izbjegavati hranu koja se lako kvari
  • izbjegavati slanu hranu jer može dovesti do oticanja
  • preporuča se konzumirati jogurt, kokosovo ulje, avokado, bobičasto voće i općenito lagane, nemasne namirnice
  • dignuti noge iznad razine srca kako bi smanjili oticanje ekstremiteta

 

 

Također, iako su neki simptomi normalni za stanje u kojem se nalazite, neki simptomi mogu upućivati na neka druga stanja. Primjerice, izrazito oticanje šaka, lica i stopala može označavati povišen krvni tlak, što može dovesti do razvitka preeklampsije.

 

Dehidracija je veoma rizično stanje, koje se ponekad ne može prepoznati na vrijeme, a može imati teške posljedice.

 

Neki od simptoma koji upućuju na dehidraciju su :

  • smanjeno mokrenje
  • pojačano znojenje
  • malaksalost
  • mučnina
  • vrtoglavica
  • glavobolja
  • zatvor
  • abdominalni grčevi
  • suhoća usta

 

Iako izazovne, ljetne trudnoće mogu biti i izrazito ugodne, ukoliko se poduzmu pravi koraci. Prilikom ginekološkog pregleda iznesite svojem ginekologu sve poteškoće s kojima se susrećete kako bi Vam se ljetna trudnoća maksimalno olakšala, te kako bi Vam se pružila najbolja moguća skrb.