Lakše ćete zatrudnijeti ako …

Istina je da neki parovi nemaju problema sa zanošenjem. Odluče da će zatrudnjeti i – bingo!

Medjutim, sve više je onih koji nemaju tu sreću. Takvi često završe na nekom od postupaka izvantjelesne oplodnje.

Postoji i medjugrupa onih koji pokušavaju povećati svoju obitelj mjesecima i nikako im ne uspijeva. Službena statistika kaže da je za 8-9 od 10 parova potrebno do godinu dana redovitih spolnih odnosa (a žena je mladja od 35 godina) kako bi test na trudnoću bio pozitivan. Onima pak, kojima to ne uspije nakon godinu dana savjet je – posjeta ginekologu, specijalistu humane reprodukcije.

U trećine neplodnih parova uzrok za to je nepoznat, što znači da nema medicinske podloge. Promjena načina života kod njih može donijeti značajna poboljšanja. Evo ih:

Pazite na tjelesnu težinu

Ako se Vaša tjelesna težina kreće u normalnim granicama šanse za trudnoću su veće. To znači da Vaš indeks tjelesne težine (BMI) mora biti izmedju 18,5 i 25. Sve preko 25 se smatra povećanom tj. težinom, a preko 30 pretilošću. Nizozemska studija iz 2008 je pokazala da svaka BMI jedinica preko 29 smanjuje šanse za trudnoću za 4%. No, to se ne odnosi samo na žene. Ako i muškarac spada u grupu pretilih vjerojatnost da će doći do trudnoće je umanjena. Poznato je da uz pretilost i pothranjenost utječe na hormonski balans žene, ovulaciju, kao i na kvalitetu spermatozoida.

Hranite se zdravo

Benefit zdrave prehrane ne smije biti podcijenjen ako planirate trudnoću. Ona treba sadržavati podjednake količine svih hranjivih grupa (ugljikohidrata, masti i bjelančevina). Svakako ne treba izbjegavati doručak, kojime se kontrolira dovoljna količina šećera i koji sadrži minerale i Omega3 masne kiseline. Postoje brojni dokazi da mediteranska prehrana kvalitetno utječe na plodnost. Izbjegavajte konzervanse i umjetna sladila. Ove promjene u prehrani radikalno mjenjaju i hormonski status. Pojednostavljeno, u zdravom tijelu – zdravi jajna stanica i spermij 🙂

Stop pušenju

Svi znamo za negativne učinke pušenja u trudnoći. Ono šteti plodu, pobačaji su češći, manja je porođajna tjelesna težine djeteta, porodi su prijevremeni, češća je astma u djece… No, čak i prije trudnoće, pušenje (oba partnera) Vam može štetiti. Ono snižava razinu spolnih hormona žene kojima se oslobadja jajna stanica iz jajnika i koji ju pripremaju za oplodnju. Britanska studija je pokazala da pušenje šteti i kvaliteti spermatozoida i umanjuje broj zdravih za 17%.

Ne alkoholu

Savjet je da se u potpunosti izbaci konzumacija alkoholnih pića ako pokušavate zanijeti. Dodatno, učestalost spontanih pobačaja je povišen u žena koje popiju 2 (ili više) čaša alkohola tjedno (Danska studija). S druge pak strane ako se osjećate napeto (osobito zbog neuspjelih pokušaja da zanesete) ili ste pod stresom čaša crnog vina/dan (ne svaki) nije na odmet. Uz svijeću i poželjno “zdravu” večeru. Istraživanje izraelskih stručnjaka je pokazalo da je uspješnost zanošenja veća (za 20%) u opuštenijim situacijama. Romantičari, samo naprijed.

Tjelovježba, ali umjerena

Uz to što Vas oslobađa od stresa, umjerena tjelovježba uz pravilnu ishranu vodi do boljih rezultata u smislu mogućnosti zanošenja. Pogledajte pasus o tjelesnoj težini.

Dovoljno spavajte

Poznato je da 7 do 8 sati sna pospješuje plodnost. Naime, tijekom sna se oslobadja hormon leptin, koji je inače nizak u umornih ljudi. Isto tako, nizak je i u neplodnih parova. Leptin također djeluje na mušku plodnost.

Dodatci prehrani

Pod zdravom prehranom podrazumijevamo onu koja sadrži dovoljnu količinu vitamina i minerala. No ako ih i nema postoje dodatci prehrani koje možete nabaviti u slobodnoj prodaji. Ženama koje planiraju zatrudnijeti preporuča se folna kiselina (u trajanju 3 mjeseca) koja sprečava defekte neuralne cijevi kod ploda. Uz nju i vitamin D pospješuje plodnost (poboljšava broj spermija). Cink, selenij, vitamini C i E, arginin i L-kamitin su svakako preporučljivi u postupku oplodnje. Oni reduciraju slobodne radikale i time sprečavaju propadanje stanica (osobito spermija). Ipak, preporuka je da ove nadomjestke uzimaju samo oni kod kojih je njihova razina snižena.

Manje stresa

Opće je poznato da stres utječe na mnoge životne funkcije. Problem je u tome što stres nemožemo kvantificirati. Zasigurno neuspjeli pokušaji zanošenja dovode do napetosti. Često vidimo kako žena spontano zanese kada par odustane od intenzivnog pokušavanja za trudnoćom. Meditacija, joga ili godišnji odmor su dobra anti-stres terapija. Konačno, američka studija iz 2011 je pokazala da lakše zanose žene koje ne opterećuju problemi vezani za novac i posao.

Budite strpljivi…i uporni

Modificirajući način i stil života velika većina žena će zanijeti u roku godinu dana. Prilagodite očekivanja onima Vašeg partnera (i obrnuto), budite opušteni i – pozitivni. Ako ne dodje do trudnoće nakon godinu dana (ili nakon 6 mjeseci za žene mlađe od 35 godina) uvijek postoji “GynNova”.

Zanima Vas više? Pošaljite nam upit.